В ДВ, брой 99 от 17.12.2019 Г. беше обнародван Законът за държавното обществено осигуряване за 2020 г.
По-съществените промени в осигуряването през 2020 г. са следните:
- Увеличава се месечния размер на минималната заплата за страната от 560 лв на 610 лв.
- Запазват се размерите и разпределението на осигурителните вноски за фондовете "Пенсии", "ОЗМ" и "Безработица" и здравноосигурителната вноска.
- Увеличава се минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващитесе лица от 560 лв на 610 лв.
- Увеличава се минималният месечен размер на осигурителния доход за регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители на 420 лв.
- Запазва се максималния месечен размер на осигурителния доход на 3000 лв.
- За дните на лицата в неплатен отпуск се дължи здравна осигуровка върху 305 лв.
- За дните на лицата във временна неработоспособност поради болест, бременност и раждане и отглеждане на малко дете се дължи здравна осигуровка от работодателя върху 610 лв.
- Променят се вноските за фонд "Трудова злополука и професионална болест" (ТЗПБ) по групи основни икономически дейности, при запазване на минималната и максималната граница.
- Запазва се нулева вноска за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите".
