ОСИГУРЯВАНЕ ПРЕЗ 2020 г.

 

В ДВ, брой 99 от 17.12.2019 Г. беше обнародван Законът за държавното обществено осигуряване за 2020 г.

По-съществените промени в осигуряването през 2020 г. са следните:

  • Увеличава се месечния размер на минималната заплата за страната от 560 лв на 610 лв.
  • Запазват се размерите и разпределението на осигурителните вноски за фондовете "Пенсии", "ОЗМ" и "Безработица" и здравноосигурителната вноска.
  • Увеличава се минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващитесе лица от 560 лв на 610 лв.
  • Увеличава се минималният месечен размер на осигурителния доход за регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители на 420 лв.
  • Запазва се максималния месечен размер на осигурителния доход на 3000 лв.
  • За дните на лицата в неплатен отпуск се дължи здравна осигуровка върху 305 лв.
  • За дните на лицата във временна неработоспособност поради болест, бременност и раждане и отглеждане на малко дете се дължи здравна осигуровка от работодателя върху 610 лв.
  • Променят се вноските за фонд "Трудова злополука и професионална болест" (ТЗПБ) по групи основни икономически дейности, при запазване на минималната и максималната граница.
  • Запазва се нулева вноска за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите".